Kampanje sa svrhom 2023 WARM UP: Manje automobila i čistije reke u Srbiji

U četvrtak, 23. marta održano je novo zagrevanje za Kampanje sa svrhom 2023. pod imenom Brainwork for Better World.
kampanje sa svrhom 2023

Preuzeto sa sajta Advertiser

Ove godine WARM UP je imao internacionalni karakter sa dva međunarodna gosta – Nastja Mulej i Philippe Boutie. Kampanje sa svrhom – prvi Festival društveno odgovorne komunikacije u Srbiji i jedan od prvih ovakve vrste u svetu održan je 2021. i 2022. godine. Cilj Festivala je podsticanje društeno odgovorne komunikacije namenjene dobrobiti dece i pojedinca. Festival se održava 20. novembra, na Međunarodni dan deteta.

U cilju dodatnog podsticanja društveno odgovorne komunikacije i kreiranja efikasnih kampanja koje menjaju svet na bolje ustanovljen je i prolećni događaj koji je simbolično nazvan WARM UP.

„Zašto smo spojili dobrobit deteta i održivost? Zato što je održivost u svojoj suštini namenjena budućim generacijama! Verujemo u moć komunikacija i njihovu sposobnost da stvari menjaju na bolje, onda kada krenemo od sebe i stvorimo društveno odgovorne kampanje koje zaista imaju uticaj. Zato smo pokrenuli i prolećni događaj koji ima za cilj da dodatno osvetli proces kreiranja efikasnih kampanja i ponudi konkretna rešenja za kreiranje efikasnih društveno odgovornih kampanja“, rekla je Tijana Adamov Ignjatović, osnivačica festivala KAMPANJE SA SVRHOM.

Učesnicima radionice KAMPANJE SA SVRHOM 2022. Grand Prix predstavili su nosioci titule NAJBOLJE DRUŠTVENO ODGOVORNE KAMPANJE U SRBIJI 2022:

1. Kampanja “SUPERHERO” kompanije MASTERCARD za Nurdor, koju je kreirala agencija McCann Beograd predstavili su Barbara Kovačević i Marko Sikimić iz agencije McCann;

Barbara Kovačević i Marko Sikimić

2. Kampanja “SPASIMO HRANU, SPASIMO HUMANOST” koju je kreirala agencija NEW MOMENT NEW IDEAS COMPANY za KOALICIJU ZA DOBROČINSTVO, predvođenu FONDACIJOM ANA I VLADE DIVAC predstavili su Jelena Bratić iz Koalicije za dobročinstvo, Željko Mitkovski iz Fondacije Ana i Vlade Divac i Ksenija Vukčević iz agencije New Moment New Ideas Company;

3. Kampanja “PROGRAMERI ZA GRAĐANE”, kompanije VEGA IT, koju je predstavila Bojana Savanović

Bojana Savanović

U prvom delu dana učesnici su imali priliku da rade sa Nastjom Mulej: Nastja Mulej, ekonomista, magistar komunikogijie i sociolog, jedini licencirani trener de Bono alata za razmišljanje u jugoistočnoj Evropi i jedan od samo 26 Master trenera za de Bono tehnike za ceo svet.

Nastja je licencirani trener i za kreativno suočavanje sa izazovima (IDEAS) i izgradnju inovativne kulture prema Dimisu Michaelidesu. Pored toga, ona je fasilitator najzahtevnijih sastanaka za donošenje odluka i planiranje, kreiranje novih ideja, poboljšanja i pojednostavljenja, te za rešavanje problema, uspostavljanje i pronalaženje vrednosti.

Nastja Mulej

Zanimljivo je da je bila i kreator seminara/webinara o kreativnom menadžmentu za Slovenačku ekonomsku komoru (2014 – 2021) i da je inicijator i suorganizator predavanja o pozitivnoj psihologiji za bolji život, koja su prerasla u masovni pokret.

Nastja podučava učitelje i decu u školama u Sloveniji od 2012. godine. Ona ih tehnikom koja se zove CoRT (= Cognitive Research Trust) uči mišljenju – za ovu tehniku ju je lično obučavao profesor de Bono. Takođe, ona je radila i radionice specijalno za Cause Marketing.

Najnovije nagrade su:

  • Najbolji predavač u Sloveniji u 2022;
  • Državna nagrada za inovativnost 2021;
  • Za najbolji društveno-odgovoran projekat 2021;
  • Dobar čovek 2021

Nastja je održala radionicu sa temom Šta kompanija može da uradi da smanji korišćenje automobila. Tako je kroz proces kreiranja, selekcije i evaluacije ideja postavljeno temelje za rešavanje problema iz oblasti društvene odgovornosti.

„Kreativno mišljenje je timski sport, gde svaki član grupe igra i razmišlja. To je veština koja se uči, praktikuje i koristi, da biste stvorili vredne rezultate. Na ovoj radionici smo naučili kako da generišemo puno ideja, a onda kako da ih selektujemo i evaluiramo da bismo dobili onu ideju koja ostvaruje naš cilj”, izjavila je Nastja Mulej.

Marketinška komunikacija može uticati ne samo na stvari od korporativnog interesa, već i na društvene svrhe, dobro za sve delove društva i okolinu – samo ako ljudi shvate da je dugoročno mnogo bolje (i jeftinije) za sve da žive u bezbednom, zdravom okruženju.

Nastja Mulej, voditeljica radionice iz Slovenije, pokazala je učesnicima koliko naše kreativno i kritičko razmišljanje može biti jače i kreativnije ako se radi na strukturiran, fokusiran i konstruktivan način.

Kako je Nastja videla da se saobraćaj u Beogradu znatno pogoršao poslednjih godina, učesnicima iz raznih kompanija je postavila sledeću izjavu: „Šta njihova kompanija može da uradi da smanji upotrebu automobila svojih zaposlenih… iz ličnih ili poslovnih razloga?”

„Nakon zagrevanja mozga, ideja, selekcije i evaluacije, dobili su obilje ideja, neke realne i u bliskoj budućnosti bez mnogo ulaganja izvodljive. Konferencijska radionica je pokazala koliko smo jači kada svako učestvuje sa svojim informacijama, iskustvom i idejama”, dodala je.

U drugom delu dana predavanje i radionicu održao je Filip Butje, pravi „advertising man” višedecenijskog i zaista ogromnog iskustva u marketinškim komunikacijama.ž

Filip Butje

Decenijama kreira kampanje koje rade za najsjajnije svetske brendove kao što su Apple, Hilton, Longines – prvo u Istraživačko-dijagnostičkom odeljenju u Los Anđelesu, a onda u njihovoj Evropskoj ekpozituri, a potom u Young & Rubicam Grupi (London i Pariz), i danas u svojoj konsultanskoj firmi, LAMTAR (Paris + London).

Filip je takođe podučavao MBA studente i izvršne direktore u 7 zemamlja, uključujući i skoro sve zemlje bivše Jugoslavije.

CSR?

Pre nego što je zajedno sa Milanom Janićem osnovao GOODBRA(i)ND, posvećen „komunikaciji za bolji svet koja prija našem mozgu” (goodbraind.com), Filip Butje je proveo mnogo godina praktikujući “zeleni marketing” i komunikacije, preteče CSR-a, počevši od pre-EU ekološke/društvene komunikacije za Unilever, Perrier, Apple i sl.

Sa Filipom smo testirali metodologiju kreiranja ideja baziranu na jedinstveno NEUROcsr studiji – hteli smo da rešimo problem zagađenja reka u Srbiji koristeći kampanju kao oruđe. Da li smo uspeli u tome?
Zovite nas i saznajte.

Ovu jedinstvenu metodologiju moguće je koristiti za kreiranje društveno odgovornih kampanja. Filip se zahvalio i naglasio da je imao divno iskustvo u Srbiji – zanimljivo i veoma produktivno. „Puno smo naučili i dali smo svoje najbolje kreativno ja. Ljudi su uživali i naučili nešto, što je mnogo više od običnog poslovnog dana. Moji utisci su pozitivni”, izjavio je.

Događaj su podržali Eurobank Direktna i Henkel Srbija.

PODELITE
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin