Većina električnih automobila napaja se litijum-jonskim baterijama, tipom baterije koja se puni kada litijum joni teku sa pozitivno naelektrisane elektrode (katode), do negativne elektrode (anode). U većini litijum-jonskih baterija, katoda sadrži kobalt, metal koji nudi visoku stabilnost i gustinu energije. Međutim, kobalt ima značajne nedostatke. Zalihe ovog metala u prirodi su oskudne te njegova cena može dramatično da varira, a veliki deo svetskih nalazišta kobalta nalazi se u politički nestabilnim zemljama. Ekstrakcija kobalta zahteva opasne radne uslove i stvara toksični otpad koji kontaminira zemljište, vazduh i vodu oko rudnika.
Istraživači sa MIT-a dizajnirali su novi materijal za baterije koji bi nudi održiviji način za napajanje električnih automobila. Ova nova litijum-jonska baterija uključuje katodu zasnovanu na organskim materijalima, umesto kobalta ili nikla (drugi metal koji se najčešće koristi u litijum-jonskim baterijama). U novoj studiji, istraživači dokazuju da ovaj materijal, koji bi mogao da se proizvodi po mnogo nižoj ceni od baterija koje sadrže kobalt, može da sprovodi električnu energiju poput kobaltne baterije, pritom uz solidan kapacitet skladištenja i brže punjenje od kobaltnih baterija.
Foto: standret on Freepik