Saobraćaj u britanskoj prestonici ide u boljem pravcu, a za to će jednim delom biti kriv jedan od njenih simbola, slavni crni taksi. Taksisti trenutno strahuju da će ih novi zakoni i mere protiv emisije štetnih ostaviti bez posla, ali preduzetnik Ašer Mozes je predvideo ovakav sled događaja i osnovao taksi službu simpatičnog naziva – Sherbet, koja ima za cilj da se dostigne nulta emisija.
Kombinacijom sile prilika i brze inovativnosti, Mozes je preko svoje kompanije motivisao brojne taksiste da pređu na električna vozila, a njegov poslovni model oslanja se na sada već ustaljeni princip rada preko aplikacije za mobilne telefone.
“Ime kompanije potiče iz kokni slenga za taksi (“sherbet dab”). Osnovana je sa ciljem da se tradicionalna taksi industrija izbori sa sve većim opasnostima u sopstvenom okruženju – konkurencije, zahteva vlasti i naravno, ekoloških i tehnoloških problema,” objašnjava Mozes. “Želim da transformišem londonski tradicionalni crni taksi iz nečega što je do nedavno bilo u poražavajućoj stagnaciji do novog simbola koji će biti podjednako na usluzi i putnicima i okruženju.”
Kada je gradska uprava naredila da se na ulicama do kraja 2020. godine pojavi 9.000 taksija sa nultom emisijom, Mozes je morao brzo da reaguje – i ranije poznat kao inovator u taksi industriji, ovaj preduzetnik je započeo misiju preuzimanja starih taksi vozila i konvertovanja istih u električna.
Danas, Sherbet ima najveći vozni park električnih taksija u Londonu, a Mozes ga je nedavno obnovio, ponudivši putnicima kompletan ugođaj vožnje, uz panoramski stakleni krov, veliki prostor za sedenje, Wi-Fi, punjače i apsolutnu pristupačnost za osobe sa invaliditetom. Ipak, kako svest o neophodnosti nulte emisije raste među Britancima, najveće oduševljenje putnici upravo pokazuju prema konceptu električnog taksija kao takvog.
Iako Sherbet još uvek nema 100 odsto električna vozila, kompanija čini sve što može da do toga dođe, a do tada jedan od glavnih ciljeva je pametna logistika:
“Koristimo napredan sistem obrade podataka prema Smart City modelu, koji čini Sherbet ne samo efikasnom taksi službom, već smanjuje njen uticaj na okolinu, smanjuje potrošnju goriva i resursa, i još mnogo, mnogo toga. Moja kompanija trenutno ima 460 taksi vozila od kojih je 209 električno.”
Mozes dodaje da je trenutni cilj 1000 električnih crnih taksija vrednih 15 miliona funti, a krajnji cilj 2000 vozila – 10 odsto kompletne londonske taksi industrije.
Photo by Hulki Okan Tabak on Unsplash