Klimatska i ekološka pismenost

Klimatska i ekološka pismenost će, zajedno sa edukacijom građana, stvoriti radna mesta, izgraditi zeleno tržište potrošača i omogućiti građanima da se na značajan način uključe u rešavanje klimatske krize sa svojim vladama.
klimatska i ekološka pismenost

Preuzeto sa sajta Earth Day

Pre pedeset godina, prvi Dan planete Zemlje označio je početak ekološke revolucije. Sada, počinje revolucija obrazovanja u cilju očuvanja Planete. Ova formalna kampanja, lansirana u leto 2020. godine, kombinuje podršku pokreta sastavljenog od studenata, obrazovnih institucija i nevladinih organizacija sa nacionalnim nivoima obaveza Ministarstva obrazovanja i zaštite životne sredine. Kroz kampanju za klimatsku i ekološku pismenost, učenici širom sveta imaju koristi od visokokvalitetnog obrazovanja kako bi se razvili u informisane i angažovane čuvare životne sredine.

Šta je klimatska pismenost?

Klimatski pismena osoba je kritički mislilac koji razume složene odnose unutar klimatskog sistema i postupa u interesu dugoročnog globalnog zdravlja. Klimatski pismeni pojedinci donose informisane i promišljene odluke zasnovane na naučnim, ekonomskim i društvenim faktorima kako bi imali što manji uticaj na klimatski sistem, uključujući karbonski, vodeni i zemljani otisak pojedinca.

Istorijat klimatskog obrazovanja

Istorija obrazovanja o zaštiti životne sredine paralelna je sa Danom planete Zemlje i modernim ekološkim pokretom. Razvijajući se iz proučavanja prirode i obrazovanja o očuvanju, obrazovanje o životnoj sredini formalno je nastalo krajem 1960-ih i dobilo na značaju tokom 1970-ih godina prošlog veka. Obrazovanje o klimi nedavno se razvilo kako bi se razmatrali globalni i lokalni uticaji antropogenih klimatskih promena.

Organizacija Earth Day je decenijama globalni lider u obrazovanju o klimi i životnoj sredini kroz stvaranje nastavnih planova, resursa i podrške mrežama naučnika i predavača.

Istraživanja govore da edukacija ima uticaj na to kako ljudi razumeju klimatske promene i na to da li su spremni da preduzmu akciju da ih zaustave. Jedno istraživanje je otkrilo da su studenti koji su pohađali časove o načinu na koji mogu da smanje sopstveni ugljenični otisak skloniji tome da usvoje ekološki prihvatljive prakse i da ih održavaju tokom godina. Drugo istraživanje je pokazalo da obrazovanje srednjoškolaca o klimatskim promenama dovodi i do povećane osvešćenosti njihovih roditelja o ovom problemu.

Rekli su…

„Snažno podržavam uključivanje obrazovanja o klimatskim promenama u nastavne planove svih nacija” – Bred Smit, predsednik Majkrosofta.

„Transportna industrija je bogata ugljenikom, zbog čega se UPS fokusira na sprovođenje mnogih promena kako bi smanjio ugljenični otisak. U stvari, planiramo da do 2050. godine budemo neutralni po pitanju ugljenika. Ozbiljno smo posvećeni postizanju ovog cilja i koristimo inovativne, održive tehnologije da bismo došli do njega. Ali ne možemo to sami postići. U UPS-u obučavamo naše zaposlene da usvoje održivu svest i podstičemo ih na ideje i rešenja kako bismo zajedno stvorili promene. Kao sledeća generacija lidera, važno je da postanu stručnjaci za klimatske promene kako bi, kada budu spremni za ulazak u radnu snagu, kompanije poput UPS-a mogle da iskoriste njihovo znanje i strast kako bi pomogle u stvaranju održivije budućnosti. Zajedno možemo prepoznati ono što je važno i stvoriti održiviji, zdraviji i pravičniji svet” – Lora Lejn, kompanija UPS.

PODELITE
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin