Kako ESG utiče na profitabilnost kompanija

Rastuće interesovanje investitora i globalno prepoznavanje rizika povezanih sa ekološkim i drugim nefinansijskim faktorima, kao što su društvena odgovornost i način upravljanja, usmeravaju kompanije da daju prioritet i pojačaju svoj fokus na ove aspekte. Zainteresovane strane kao što su investitori, zaposleni, dobavljači, kupci i vlade očekuju od kompanija da se aktivno bave ovim pitanjima, sprovode neophodne mere za ublažavanje ekoloških rizika i transparentno izveštavaju o svom učinku.
ESG

Kompanije obično upravljanju ovim rizicima u tri glavne kategorije koje čine životna sredina, društvo i upravljanje (ESG). Međutim, za kompanije, preduzimanje akcija u ovim oblastima zahteva značajna ulaganja. Stoga, ključno pitanje koje se postavlja na sastancima odbora jeste da li finansijska ulaganja i resursi potrebni za inicijative ESG-a imaju opravdanja u smislu povrata finansijskih sredstava i dugoročne održivosti.

Ulaganja koja uzimaju u obzir ESG faktore su zabeležila izuzetan porast proteklih godina. Globalno tržište održivih investicija premašilo je 30 biliona dolara, što predstavlja povećanje od 68 odsto u odnosu na 2014. i desetostruko povećanje u odnosu na 2004. Ovaj rast se može pripisati rastućoj svesti društava, vlada i potrošača o širem uticaju korporacija, kao i kao priznanje investitora i poslovnih lidera da snažna ESG strategija može pomoći da se obezbedi dugoročni uspeh kompanije. Značajno povećanje ulaganja u fondove fokusirane na ESG ukazuje da ovaj pristup nije samo prolazni trend, već je postao fundamentalni aspekt odgovornog ulaganja.

Efikasna ESG strategija omogućava kompanijama lakši pristup novim tržištima i dalji razvoj postojećih. Kada regulatorna tela imaju poverenja u korporativne entitete, oni su skloniji da im daju neophodne dozvole, odobrenja i licence koje otvaraju vrata za širenje i rast.

Primena ESG praksi može dovesti do značajnih ušteda troškova. Pored različitih prednosti, efektivno uključivanje ESG mera može ublažiti uticaj povećanja operativnih troškova, kao što su troškovi vezani za sirovine, energiju, vodu i emisije ugljenika. FedEx, tako na primer, aktivno radi na prelasku cele svoje flote od 35.000 vozila na električne ili hibridne motore. Trenutno je oko 20 posto flote već zamenjno, što je rezultiralo značajnim smanjenjem potrošnje goriva za skoro 200 miliona litara.

Posedovanje kredibilnih principa može da obezbedi kompanijama veću stratešku fleksibilnost, umanjujući teret regulatornih ograničenja. Kroz različite primere u različitim industrijama i regionima, primećeno je da čvrsta osnova u ESG principima može smanjiti verovatnoću vladinih intervencija. Pored toga, može da podstakne pozitivne odnose sa državnim organima.

Snažna ESG pozicija kompanije može pomoći da se privuku i zadrže kvalitetni novi zaposleni, poboljša motivacija zaposlenih usađujući osećaj svrhe i povećaja ukupna produktivnost. Nedavne studije su takođe pokazale da pozitivan društveni uticaj utiče na veće zadovoljstvom poslom, a eksperimenti na terenu sugerišu da kada kompanije ulažu u društvene akcije, zaposleni reaguju sa entuzijazmom.

Veza između ESG-a i stvaranja novih vrednosti među kompanijama je zaista čvrsta. U svetu u kome životna sredina, društveni i socijalni problemi postaju hitniji nego ikad, treba imati na umu da kompanije mogu direktno ili preko svojih potrošača imati značajan doprinos dostizanju održivosti.  

Foto: Photo by Markus Winkler

PODELITE
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin