Preuzeto sa biznis portala
Ove igračke čuvenog proizvođača igračaka deo su plana svetske industrije igračaka, čija se vrednost procenjuje na 104 milijarde dolara, da proizvode koji se uglavnom prave od plastike učine održivijim, posebno uzimajući u obzir stepen zagađenja.
Prošle godine kompanija Hasbro je najavila da će igračku poznatu po imenu Gospodin Krompirko (Mr. Potato Head) do 2024. godine početi da pravi od materijala na biljnoj bazi ili održivih materijala. Lego grupa neke od dodataka za setove pravi od plastike za koju je baza šećerna trska iz Brazila, a pri proizvodnji kockica eksperimentiše i sa recikliranom plastikom, piše Bloomberg.
“Mislim da se nalazimo na prekretnici”, kaže šefica sektora za održivost u kompaniji Mattel Pamela Gil Alabaster (Pamela Gill-Alabaster), ukazujući na to da ankete pokazuju da skoro 80 odsto roditelja smatra da je održivost igračaka veoma važna.
Mattel trenutno nudi 33 održive igračke, što je značajan rast u odnosu na 2020. godinu, kada ih je u ponudi kompanije bilo samo četiri. Gigant industrije igračaka dao je obećanje da će do kraja decenije svi njegovi proizvodi biti napravljeni od “100 odsto recikliranih, reciklabilnih materijala ili plastike na biološkoj bazi”.
Prosečno domaćinstvo u zapadnim zemljama kupuje na godišnjem nivou 18,3 kilograma plastičnih dečjih igračka, navodi se u studiji koju je prošle godine objavio časopis Environment International.
Prelazak na upotrebu novih materijala neće biti ni lako ni jeftino. Proizvodnja igračaka od reciklirane plastike ili materijala na biološkoj bazi dolazi sa brojnim izazovima, jer i oprema i proizvodni procesi moraju da usklađeni sa novim zahtevima. Takođe, javila se i nestašica smole potrebne za proizvodnju održivije plastike.
Uticaj industrije igračaka na zagađenje okeana još uvek nije u potpunosti jasan. Izveštaj Programa za životnu sredinu Ujedinjenih Nacija objavljen 2014. godine pokazao je da je upotreba plastike kada su u pitanju potrošački proizvodi najintenzivnija u industriji igračaka, gde se za proizvode koji generišu prihode od milion dolara iskoristi 48 metričkih tona plastike.
Za proizvodnju nove verzije barbike, nazvane Barbi voli okean (Barbie Loves the Ocean), iskorišćeno je 90 odsto plastike koja je sakupljana na 50 kilometara u regionima koji nemaju postrojenja za preradu otpada.
Kako navode iz kompanije Mattel 62,1 odsto Matchbox Tesla autića napravljeno je od recikliranog cinka, 36,9 odsto od reciklirane plastike, a jedan odsto čini nerđajući čelik.
Foto: Youtube screenshot