ReSetuj Trend: EU poziva mlade da promovišu cikličnu i održivu modu

Evropska komisija je pokrenula multilingvističku kampanju ReSetuj Trend u cilju angažovanja Evropljana u borbi protiv brze mode i podizanja svesti javnosti o Strategiji EU za održiv i ciklični tekstil.
održiva moda

Preuzeto sa sajta European Commission

Godišnje se proizvede milione tona odeće koja se nosi i potom baca. Procenjuje se da je ta brojka ekvivalent preko jedanaest kilograma odeće po osobi. U svakoj sekundi, jedan kamion odeće je odbačen, spaljen ili završi na deponiji.

Moto #ReFashionNow predstavlja težnju kampanje da se suoči sa ovim problemom i podigne svest o ekološkim, društvenim, ekonomskim i zdravstvenim benefitima transformacije tekstilnog sektora, kao i da prikaže prilike koje održiva moda pruža kompanijama i kupcima.

Kampanja je nastala podstaknuta uspehom Evropske godine mladih i stvorena je radi osnaživanja mladih Evropljana, sa ciljem da brzu modu izbaci iz mode.

Virginijus Sinkevičius, komesar za Životnu sredinu, Okeane i Ribarenje izjavio je:

Svet se menja. Stvaranje, korišćenje i potom odbacivanje stvari je staromodno. U današnje vreme, to je u ekonomskom smislu besmisleno. Šteti planeti i našem zdravlju. Zbog toga Evropa ima novu strategiju za tekstil. Želimo da budemo deo rešenja. Imamo jedan cilj: da na dugoročne staze samo održivi proizvodi dospevaju na evropsko tržište. Želimo da svi budu deo te promene i da ReSetuju Trend.

Kampanja je pokrenuta 26. januara na skupu u Antverpenu. Dizajneri, predstavnici modne industrije, eksperti za modnu održivost, kreatori politike, te mladi profesionalci tekstilnog sektora i studenti širom Evropske unije govorili su o najboljim praksama održivosti u Evropi, ekomanipulaciji i ulozi cikličnih biznis modela koji za cilj imaju izbacivanje brze mode iz mode. Takođe, istraživali su i kako da se nose sa brojnim izazovima sa kojima se tekstilna industrija suočava, te da ubrzaju implementaciju EU Tekstilne Strategije.

Komesar Sinkevičius je 25. januara učestvovao u Dijalogu mladih koji teži transformaciji tekstilnog sektora. Četrnaest mladih širom Evropske unije i Ukrajine, uključujući i dizajnere i aktiviste za životnu sredinu govorilo je o polisama EU, kao i o prilikama i izazovima sa kojima se ovaj sektor suočava. Na skupu se govorilo o tekstilnoj agendi EU, izazovima sa kojima se kompanije i manja preduzeća suočavaju, te o društvenoj dimenziji industrije tekstila, međunarodnom uglu i drugim oblastima od interesovanja za mlade.

Učiniti modu cikličnom i održivom je napor čitavog društva. Na sajtu kampanje zainteresovani mogu saznati više o tome kako da se angažuju u ovoj oblasti, a mogu se pridružiti i dijalogu na društvenim mrežama koristeći hešteg #ReFashionNow.

EU spaja lepo i korisno

Tekstilna industrija zapošljava više od milion Evropljana time što kreira lokalne i poslove koje podstiču njihovu kreativnost. Ciklična moda je od posebne koristi za male biznise zbog toga što im ona omogućava da nude nove usluge kupcima, poput restauracije, personalizacije, krojenja i slično, ali i zbog toga što ona može da poveća bazu kupaca. Istovremeno, cene se umanjuju zbog uštede na resursima i boljem upravljanju istih.

Na okruglom stolu Pakta za veštine govorilo se o tome šta je potrebno za uspešno upravljanje sektorom tekstila. Predložena Evropska godina veština 2023. predviđa podsticaje za poboljšanje i napredak u ovom cilju.

Tekstilni sektor je jedan od najmanje održivih na svetu. Zbog toga što intenzivno koristi resurse, kao i zbog toga što je suviše rasipnički, on je među prvih tri sektora koji prekomerno koriste vodu i zemljište, i među prvih pet sektora u globalu koji koriste sirove materijale i emituju gasove staklene bašte. Svetska proizvodnja tekstila skoro se udvostručila u periodu između 2000. i 2015. godine, a predviđa se da će se kupovina odeće i obuće povećati za 63% do 2030. godine i skočiti sa trenutnih 62 miliona tona na 102 miliona u 2030. godini.

U cilju održivosti, Evropska unija menja modnu industriju na način na koji će pomoći ljudima da donose održive odluke prilikom kupovine. Strategija EU za održiv i cikličan tekstil, usvojena od strane Evropske komisije 30. marta 2022. godine, prepoznaje značaj tekstilnog sektora, istovremeno ističući način proizvodnje i korišćenja tekstila. Strategija implementira načine posvećenosti Evropskog zelenog dogovora, novi ekonomski akcioni plan koji za cilj ima cikličnost i industrijsku strategiju.

PODELITE
Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Share

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin